آسانسوروعملکردآن
 
مهندسی برق قدرت(Power electric engineering)
مهندس مهدی زاهدی کارشناس برق قدرت - شبکه های تولید - انتقال و توزیع
 
 

تابلو فرمان


در واقع مغز آسانسور مي‌باشد. دستورات مسافر را به اجزای مختلف آسانسور ارسال می‌دارد و با کنترل و جمع‌آوری اطلاعات رسیده از حسگرهای سنسورهای مختلف، حرکت آسانسور را هدایت و به انجام می‌رساند. تابلو فرمان به همراه قطعات جانبی آن تاثیر بالایی بر کیفیت حرکت و ایمنی آسانسور می‌تواند داشته باشد. در شکل زیر چرخه کارکرد تابلو فرمان نشان داده شده است. از جمله مناسب‌ترین تابلوهای فرمان می‌توان بهAFP عسگریان و آریان اشاره نمود.تابلو فرمان با قرار گرفتن قطعات جانبی می‌تواند بر ایمنی و راحتی آسانسور شما بیفزاید.

VVVF - 3VF

نصب این دستگاه اختیاری می‌باشد ولی باید دانست که تیری‌وی‌اف 3vFعلاوه بر کاهش 60% مصرف انرژی موجب می‌گردد در هنگام شروع به حرکت آسانسور و آغاز به توقف و حین حرکت، کابین آسانسور شما دارای حرکتی کاملاً نرم و دل‌پذیر و بدون هیچگونه شوک و تکانی باشد. 3VF سوار شدن به آسانسور را برای بانوان باردار، کسانی که از آسانسور می‌ترسند و یا افرادی که به نوسانات حرکت حساس هستند، بدون دلهره و آرامش‌بخش خواهد نمود

.
بلک اوت   Black Out

اگر یک مسافر سوار بر آسانسور باشد و ناگهان برق به هر دلیل قطع شود، آسانسور در همان مکان بی حرکت باقی می‌ماند، این مکان ممکن است بین طبقات ساختمان باشد یعنی حتی با بازکردن درب کابین بصورت دستی، نتوان به راحتی از آسانسور خارج شد.

هرچند نصب این دستگاه اجباری نیست ولی در صورت نصب بلک اوت(Black Out)، درهنگام قطع برق، آسانسور را تا نزدیکترین طبقه رسانده و دربهای کابین را باز می‌کند و مسافران بدون دلهره می‌توانند از آسانسور خارج شوند.

مهمانان عزیز و محترم شما، بیماران قلبی و تنفسی، بانوان باردار و کودکان خردسال کسانی هستند که در صورت مجهز بودن آسانسور شما به بلک اوت(Black Out) می‌توانند با خیالی آسوده با آسانسور تردد نمایند و در صورت قطع برق، بدون نگرانی حاصل از گیر کردن در آسانسور، از آن خارج شوند

.
اور لود  Over Load

این سیستم جزو سیستمهای اجباری جهت نصب بر روی آسانسور می‌باشد ونصب آن موجب پیشگیری از فرسایش، خرابی و حتی سانحه در آسانسور می‌شود. اضافه ظرفیت یکی از عواملی است که در بی‌خطرترین شرایط موجب استهلاک فراوان آسانسور و در خطرناک‌ترین شرایط موجب سانحه در آسانسور می‌شود. اور لود (Over Load) در صورت اضافه بار، این مورد را حس کرده و ضمن اعلام اضافه ظرفیت به وسیله سخنگوی کابین، از حرکت کابین تا رسیدن به ظرفیت استاندارد خودداری می‌نماید و بدین ترتیب حافظ آسانسور شما و مسافران درون آن می‌باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, :: 14:10 :: توسط : مهندس مهدی زاهدی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید.موضوعات این سایت در مورد شبکه های تولید - انتقال وتوزیع است منتظرنظرات شماهستیم و آماده پاسخ گویی سوالات شماعزیزان هستیم.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهندسی برق قدرت(Engineeri Electrical power) و آدرس m-zahedi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 221
بازدید کل : 224216
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید